Bu Blogda Ara

kimler gelmiş bakalım...

30 Mart 2016 Çarşamba

limonlu cheesecake ( no bake)



gel gelelim şu malum lezzete.... ismini türkçe söyleyince 'ıııyyyy' diye bi tepki alırsın.Lakin ingilizce deyince 'vayyy süper' diye duyarsın... çeşitli varyasyonları var. en basit varyasyonu olan pişmeden (no bake)yapılan cheesecake veya peynirlikek şimdi şu an burada...
ben çok seviyorum bu lezzeti.. ilk Eks de workshopda öğrenmiş ve tatmıştım. diyorum ya hatta sertifikam bile var. ustayım yani:)))) ama yakın zamanda hazırından da yaptım o da çok güzel oldu. kreması hazır. diğer her şeyi sen yapıyorsun. 

işte sertifikalı eğitimimden bir tarif...
Alt taban için
160g(2 paket) eti burçak
50g.tereyağ
Ara kreması için
1 limon rendesi ve suyu
225g.labne peynir
225g.krema
80g pudra şekeri
3 yaprak jelatin
75g beyaz çikolata
2 yumurta sarısı

Üst jöle için
 2 bardak limon ve portakal suyu karışımı 
1.5 yemek kaşığı nişasta 
4 yemek kaşığı şekeri 

yapılışı
Jelatinleri ayrı bir yerde soğuk suda bekletin . Labne ile 40 g şekeri çırpın.Çırpılmış kremayı ekleyin.Diğer tarafta 40g şeker ile yumurtayı çırp ve diğer karışıma ekleyin.Jelatini ocakta eritip ilave edin. Beyaz çikolatayı eritin ve bunu da ilave edin.Limon rendesi ve suyunu 
 da ekleyin.

Alt tabanı için malzemeleri rondodan geçirin. Hamur haline gelsin. Kelepçeli kalıba basın. Üzerine az önce yaptığınız ara kremayı ekleyin. Buzluğa atın. O donarken,üst jöleyi pişirin. Soğuyunca üzerine yayın.
AFİYET OLSUN...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder